Člověk v tísni  Humanitární a rozvojová pomoc  DR Kongo  Příběh stavby školy v DR Kongo

Fotogalerie

Příběh stavby školy v DR Kongo

Ještě před pár měsíci stál na místě nové školy v Cihombehombe jen domek stlučený z prken s děravou plechovou střechou. (Foto: Archiv ČvT)

Ještě před pár měsíci stál na místě nové školy v Cihombehombe jen domek stlučený z prken s děravou plechovou střechou. (Foto: Archiv ČvT)

Do tmavé budovy téměř bez oken zatékalo. (Foto: Archiv ČvT)

Do tmavé budovy téměř bez oken zatékalo. (Foto: Archiv ČvT)

Dětem ve staré zděné škole chyběly lavice i základní školní pomůcky. (Foto: Archiv ČvT)

Dětem ve staré zděné škole chyběly lavice i základní školní pomůcky. (Foto: Archiv ČvT)


V Makutanu byla situace ještě horší. Škola byla poslepovaná z bláta a z kamení podobně jako staré toalety v popředí. Donedávna musely vystačit 300 dětem 7 kantorům. V pozadí jsou nové latríny - 3 pro chlapce a tři pro děvčata. (Foto: Marcela Janáčková, Čv

V Makutanu byla situace ještě horší. Škola byla poslepovaná z bláta a z kamení podobně jako staré toalety v popředí. Donedávna musely vystačit 300 dětem 7 kantorům. V pozadí jsou nové latríny - 3 pro chlapce a tři pro děvčata. (Foto: Marcela Janáčková, Čv

V Cihombehombe bylo nejdříve potřeba vykopat základy. (Foto: Annaëlle Gateau, ČvT)

V Cihombehombe bylo nejdříve potřeba vykopat základy. (Foto: Annaëlle Gateau, ČvT)

Cihly na stavbu obou škol vyráběli lidé z vesnice přímo na místě. Na jednu školu bylo potřeba kolem 90 000 cihel. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Cihly na stavbu obou škol vyráběli lidé z vesnice přímo na místě. Na jednu školu bylo potřeba kolem 90 000 cihel. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Cihly se vyráběly pomocí jednoduché dřevěné formy. Proces ke konci stavby narušovaly intenzivní deště. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Cihly se vyráběly pomocí jednoduché dřevěné formy. Proces ke konci stavby narušovaly intenzivní deště. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

S výrobou cihel pomáhali muži i ženy. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

S výrobou cihel pomáhali muži i ženy. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Veškerý v místě dostupný stavební materiál jako písek, štěrk a hrubé kamení nanosili na stavbu dobrovolníci z komunity. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Veškerý v místě dostupný stavební materiál jako písek, štěrk a hrubé kamení nanosili na stavbu dobrovolníci z komunity. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Lidé pak pomáhali i se samotnou stavbou. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Lidé pak pomáhali i se samotnou stavbou. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Obě vesnice jsou velmi těžko přístupné. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Obě vesnice jsou velmi těžko přístupné. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Veškerý stavební materiál z města však musel tuto strastiplnou cestu podstoupit. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Veškerý stavební materiál z města však musel tuto strastiplnou cestu podstoupit. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Při transportu cementu na stavbu byli řidiči nuceni opravit s pomocí místních i most. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Při transportu cementu na stavbu byli řidiči nuceni opravit s pomocí místních i most. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Se stavbou školy v Makutanu pomáhala celá komunita. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Se stavbou školy v Makutanu pomáhala celá komunita. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Děti se mezitím většinu prvního pololetí učily pod provizorními přístřešky.(Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Děti se mezitím většinu prvního pololetí učily pod provizorními přístřešky.(Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


V nové škole v Cihombehombe vyrostlo šest nových učeben. V každé se může učit až 50 dětí. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

V nové škole v Cihombehombe vyrostlo šest nových učeben. V každé se může učit až 50 dětí. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Do nové školy bude celkem chodit přes 300 dětí. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Do nové školy bude celkem chodit přes 300 dětí. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Se stavbou pomáhali rodiče žáků i ředitel školy. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Se stavbou pomáhali rodiče žáků i ředitel školy. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Schůze v kostele v Cihombehombe v říjnu 2013, kde se hodnotil průběh projektu. Diskutuje se o budoucí podobě školy a zapojení místní komunity. Lidé řeší, kolik materiálu chybí dodat na stavbu a kdo jej přinese. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Schůze v kostele v Cihombehombe v říjnu 2013, kde se hodnotil průběh projektu. Diskutuje se o budoucí podobě školy a zapojení místní komunity. Lidé řeší, kolik materiálu chybí dodat na stavbu a kdo jej přinese. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Místní vůdce v Cihombehombe pomohl se zapojením komunity. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Místní vůdce v Cihombehombe pomohl se zapojením komunity. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Spolu s ostatními důležitými muži vesnice přesvědčili komunitu, že je pro ně škola důležitá. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Spolu s ostatními důležitými muži vesnice přesvědčili komunitu, že je pro ně škola důležitá. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Učitelé spolu se členy rodičovského výboru, který reprezentuje rodiče školáků a podílí se na rozhodování o chodu školy, prošli školením o ochraně dětí a dětských právech. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Učitelé spolu se členy rodičovského výboru, který reprezentuje rodiče školáků a podílí se na rozhodování o chodu školy, prošli školením o ochraně dětí a dětských právech. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Při slavnostní inauguraci měly ženy radost, že školu podařilo dokončit. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Při slavnostní inauguraci měly ženy radost, že školu podařilo dokončit. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Lidé z každé vesnice měli k dispozici 250 dolarů a mohli si sami zvolit, jak je utratí, aby mohli sami financovat chod školy, budoucí opravy nebo zaplacení školného nejchudším dětem. Obě vesnice se nakonec rozhodly pro chov koz. Peníze chtějí získávat z p

Lidé z každé vesnice měli k dispozici 250 dolarů a mohli si sami zvolit, jak je utratí, aby mohli sami financovat chod školy, budoucí opravy nebo zaplacení školného nejchudším dětem. Obě vesnice se nakonec rozhodly pro chov koz. Peníze chtějí získávat z p


Nová škola v Cihombehombe je vidět už z dálky a pro děti funguje jako magnet. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Nová škola v Cihombehombe je vidět už z dálky a pro děti funguje jako magnet. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Desetiletá Rachele (třetí zprava) ze čtvrté třídy a o rok starší Zawadi (druhá zprava) se chtějí stát učitelkami a vyučovat doma v Cihombehombe v nové škole. Stydlivá Rema (vpravo) chce být porodní bábou. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Desetiletá Rachele (třetí zprava) ze čtvrté třídy a o rok starší Zawadi (druhá zprava) se chtějí stát učitelkami a vyučovat doma v Cihombehombe v nové škole. Stydlivá Rema (vpravo) chce být porodní bábou. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Škola v Makutanu je první zděnou budovou v celé vesnici. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Škola v Makutanu je první zděnou budovou v celé vesnici. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Slavnostní inaugurace školy v Cihombehombe. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Slavnostní inaugurace školy v Cihombehombe. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Do školy v Cihombehombe chodí nyní o 88 dětí více než loni. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Do školy v Cihombehombe chodí nyní o 88 dětí více než loni. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Většina z nich si slávu při otevření nové budovy nenechal ujít. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Většina z nich si slávu při otevření nové budovy nenechal ujít. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


“Nejdřív jsme si myslely, že to má být vtip”, říkají se smíchem ženy z Cihombehombe v den kolaudace školy na otázku, jak reagovaly na nabídku postavit si za pomoci Člověka v tísni zděnou školu. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

“Nejdřív jsme si myslely, že to má být vtip”, říkají se smíchem ženy z Cihombehombe v den kolaudace školy na otázku, jak reagovaly na nabídku postavit si za pomoci Člověka v tísni zděnou školu. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

V září 2013 nastoupilo do školy v Makutanu 306 dětí. O rok dříve jich bylo o 106 méně. Spolu s proškolením učitelů a vybavením školy lavicemi a didaktickými pomůckami dává naději na kvalitnější vzdělání v oblasti. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

V září 2013 nastoupilo do školy v Makutanu 306 dětí. O rok dříve jich bylo o 106 méně. Spolu s proškolením učitelů a vybavením školy lavicemi a didaktickými pomůckami dává naději na kvalitnější vzdělání v oblasti. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Nové čisté učebny děti lákají. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Nové čisté učebny děti lákají. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Spolu s proškolením učitelů a vybavením školy lavicemi a didaktickými pomůckami dává naději na kvalitnější vzdělání v oblasti. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Spolu s proškolením učitelů a vybavením školy lavicemi a didaktickými pomůckami dává naději na kvalitnější vzdělání v oblasti. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Třináctiletý Rafiki ve škole v Makutanu svoje studia brzy ukončí, je v posledním šestém ročníku. Se školou by rád pokračoval a jednou se rád dostal na univerzitu v Bukavu, aby mohl studovat medicínu. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Třináctiletý Rafiki ve škole v Makutanu svoje studia brzy ukončí, je v posledním šestém ročníku. Se školou by rád pokračoval a jednou se rád dostal na univerzitu v Bukavu, aby mohl studovat medicínu. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Děti u nové školy v Makutanu tráví i volný čas. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Děti u nové školy v Makutanu tráví i volný čas. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)


Malé Zawadi se ve škole líbí, tvrdí, že po večerech dělá pečlivě úkoly. „Z předmětů mám nejradši recitaci a čtení ve francouzštině“, dodává. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Malé Zawadi se ve škole líbí, tvrdí, že po večerech dělá pečlivě úkoly. „Z předmětů mám nejradši recitaci a čtení ve francouzštině“, dodává. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Informační panel o projektu přitahuje děti a stal se vyhledávaným místem na hraní. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)

Informační panel o projektu přitahuje děti a stal se vyhledávaným místem na hraní. (Foto: Marcela Janáčková, ČvT)



Další...

„Díky zeleninové zahrádce dokážu vypěstovat dost jídla, abych se postarala o svojí rodinu,“ říká Immaculée z DRC

„Díky zeleninové zahrádce dokážu..

1. března 2017
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek
Podpora zemědělství v DR Kongo

Podpora zemědělství v DR Kongo

20. února 2017
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Galerie
Nyní dokážu sama vypěstovat dost jídla pro svých osm dětí, říká Byenda z DR Kongo

Nyní dokážu sama vypěstovat dost jídla pro..

20. února 2017
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek

Rozhovor s vedoucí mise v DR Kongo Karolínou Šklebenou

Rozhovor s vedoucí mise v DR Kongo..

16. srpna 2016
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek
Pomáháme v konžské provincii Jižní Kivu

Pomáháme v konžské provincii Jižní Kivu

26. července 2016
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek
Jak v DR Kongo bojujeme s podvýživou

Jak v DR Kongo bojujeme s podvýživou

19. listopadu 2015
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Galerie

„Díky zeleninové zahrádce dokážu vypěstovat dost jídla, abych se postarala o svojí rodinu,“ říká Immaculée z DRC

„Díky zeleninové zahrádce dokážu..

1. března 2017
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek
Nyní dokážu sama vypěstovat dost jídla pro svých osm dětí, říká Byenda z DR Kongo

Nyní dokážu sama vypěstovat dost jídla pro..

20. února 2017
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek
Rozhovor s vedoucí mise v DR Kongo Karolínou Šklebenou

Rozhovor s vedoucí mise v DR Kongo..

16. srpna 2016
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek

Pomáháme v konžské provincii Jižní Kivu

Pomáháme v konžské provincii Jižní Kivu

26. července 2016
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek
V roce 2014 se 329 humanitárních pracovníků stalo obětí útoků, letos mířily i na pracovníky Člověka v tísni

V roce 2014 se 329 humanitárních..

14. srpna 2015
Afghánistán; DR Kongo; Irák; Jižní Súdán; Nepál; Sýrie; Ukrajina;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Článek
Přes tři tisíce konžských dětí a matek se díky Člověku v tísni vyléčilo z podvýživy

Přes tři tisíce konžských dětí a matek se..

8. června 2015
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc; Klub;

Článek

Podpora zemědělství v DR Kongo

Podpora zemědělství v DR Kongo

20. února 2017
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Galerie
Jak v DR Kongo bojujeme s podvýživou

Jak v DR Kongo bojujeme s podvýživou

19. listopadu 2015
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Galerie
Jak se staví studna v konžské džungli

Jak se staví studna v konžské džungli

5. října 2015
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Galerie

V Kongu jsme otevřeli zdravotnická střediska a porodnici pro 28 tisíc lidí

V Kongu jsme otevřeli zdravotnická..

16. října 2014
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Galerie
Příběh stavby školy v DR Kongo

Příběh stavby školy v DR Kongo

9. dubna 2014
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Galerie
Úsměvy 2013

Úsměvy 2013

19. prosince 2013
Afghánistán; Česká republika; DR Kongo; Etiopie;
Humanitární a rozvojová pomoc; Lidská práva; Sociální práce;

Galerie

Člověk v tísni pomáhá konžskému zdravotnictví

Člověk v tísni pomáhá konžskému zdravotnictví

5. dubna 2013
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Video
Skutečný dárek - předávání koz ženám v Kongu

Skutečný dárek - předávání koz ženám v Kongu

10. února 2013
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Video
Voda pro mír I. - Vodní projekty Člověka v tísni v Kongu

Voda pro mír I. - Vodní projekty Člověka v..

9. února 2013
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Video

Pomozte Kongu

Pomozte Kongu

8. února 2013
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Video
Voda pro mír II. - Vodní projekty Člověka v tísni v Kongu

Voda pro mír II. - Vodní projekty Člověka..

8. února 2013
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Video
Skutečný dárek - Sešity a tužky pro 10 dětí

Skutečný dárek - Sešity a tužky pro 10 dětí

8. února 2013
DR Kongo;
Humanitární a rozvojová pomoc;

Video

novější Stránka
z 9
starší
Více novinek
Odběr RSS

Jak hospodaříme?

Jak hospodaříme?


5 věcí rozhoduje

5 věcí rozhoduje


Evropský rok pro rozvoj

Evropský rok pro rozvoj



Kontakt

Člověk v tísni, o. p. s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
E-mail: mail@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 400

Pro média
media@clovekvtisni.cz
Tel.: +420 222 350 811
Tel.: +420 777 787 943

Kontakt pro dárce
dary@clovekvtisni.cz
Tel.: 226 200 439

Další kontakty

O nás

Jak pomoci

Co děláme

Kde nás najdete

Naše další stránky

Skutečný dárek

Sbírku Skutečná pomoc jsme založili, abychom mohli systematicky a efektivně pomáhat v chudších zemích světa. Chudoba a s ní spojené problémy rozvojového světa totiž ročně zabijí více lidí než přírodní katastrofy a války dohromady. To se navíc odehrává na okraji mediálního zájmu.

http://www.skutecnydarek.cz/

Jeden svět na školách

Vzdělávací program Jeden svět na školách je jedním z dlouhodobých projektů společnosti Člověk v tísni. Už dvanáct let přinášíme do škol dokumentární filmy a další audiovizuální materiály jako plnohodnotnou výukovou pomůcku.

Snažíme se současný svět a novodobou historii nejenom popisovat, ale především vykreslit v souvislostech.

http://www.jsns.cz/

NAMA . Výrobky z Namibie

Projekt NAMA podporuje chráněnou dílnu Karas Huisen Crafts na jihu Namibie. Dílna dává práci a obživu asi padesáti ženám a jejich rozvětveným rodinám a vyrábí produkty z tradičních afrických materiálů. Jejich prodejem v České republice pomáhá projekt NAMA svobodným matkám a pěstounkám dětí, jejichž rodiče zemřeli na AIDS, nalézt sílu postavit se na vlastní nohy.

http://www.nama.cz/

Rozvojovka

Předáváme informace o rozvojové pomoci a globálních problémech.

Pořádáme konference, vydáváme informační bulletin a pravidelné tématické přílohy v tisku, spolupracujeme s médii, odborníky i studenty, účastníme se hudebních festivalů s informačním stánkem, pořádáme výstavy, debaty, semináře a soutěže

http://www.rozvojovka.cz

Festival Jeden svět

Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, který pořádá společnost Člověk v tísni, je v současnosti největším dokumentárním festivalem s tematikou lidských práv na světě.

http://www.jedensvet.cz

Varianty

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni nabízí více než deset let informační servis a metodickou podporu v oblasti interkulturního (IKV) a globálního rozvojového vzdělávání (GRV).

Hlavní cíle programu Varianty:

  • Podpora inkluzivního prostředí a otevřeného klimatu ve školách.
  • Výchova ke globálního zodpovědnosti.

http://www.varianty.cz/index.php

Program Migrace

Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a tak přispívat k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

http://migration4media.net/